Opća stomatologija

¯¯¯¯¯¯¯¯

U opću stomatologiju ubrajamo tretmane:

• ispuni (plombe)
  • liječenje zuba (endodoncija)
  • čišćenje zubnog kamenca

Što je opća stomatologija?

Opća stomatologija pruža stomatološku skrb osobama svih dobi. Kod prvog dolaska u ordinaciju, stomatolog će obaviti detaljan pregled usta, zubi i desni.

S Vama će razgovarati o svemu što je otkrio i predložiti rješenje. Svakom našem pacijentu pružamo individualni pristup kako biste se osjećali sigurno i opušteno.

Važnost redovitog stomatološkog pregleda

Redoviti odlazak na stomatološki pregled pomaže u održavanju dobrog oralnog zdravlja i sprečavanju razvoja bolesti u usnoj šupljini.
Redovni pregledi, dijagnostičke snimke i profesionalno čišćenje zubi temelj su prevencije i održavanja dobrog oralnog zdravlja.

Kada otkrijete problem, stomatolog će osigurati odgovarajuće liječenje.
Najčešća i vrlo učinkovita mjera uključuje uklanjanje karijesa i stavljanje ispuna.
Stomatolog dijagnosticira i liječi uzroke boli zuba ili parodontne bolesti desni.
Oralno zdravlje se u mnogim aspektima može promatrati kao ogledalo Vašeg općeg zdravlja.
Neki stomatološki problemi mogu odražavati probleme u drugim dijelovima tijela i obrnuto.

Koliko često posjećivati stomatologa?

Ako je sve u redu, trebali biste pregledati zube kod stomatologa svakih šest mjeseci. Ako se pojavi neka tegoba, bol, problem sa žvakanjem ili gutanjem, posjetite stomatologa odmah.
Ne ustručavajte se nazvati nas i dogovoriti pregled. Redoviti pregledi i briga o oralnoj higijeni su dva najbolja načina za sprječavanje bolesti usne šupljine.

Ispuni

¯¯¯¯¯¯¯¯

U našoj ordinaciji koristimo najbolje materijale za bijelu plombu tako da pacijentu odgovara strukturom i bojom. Brinemo se da postupak čišćenja karijesa i postavljanja plombe bude kratak, ugodan i potpuno bezbolan.

Što je karijes?

Karijes je po nekim procjenama, danas najraširenija bolest parodonta. Uzrokuju ga bakterije koje razgrađuju šećere iz hrane te tako nastaju kiseline koje počinju nagrizati caklinu, što nakon dužeg vremena dovodi do nastanka karijesa. Pravilnim održavanjem higijene smanjuje se mogućnost nastanka karijesa ali i razvoj bolesti parodonta.

Liječenje karijesa

Proces liječenja karijesa započinje anestezijom, kako bi taj proces za pacijenta bio potpuno bezbolan i ugodan. Nakon toga slijedi:

• potpuno uklanjanje karijesa brušenjem
  • dubinsko čišćenje zuba
  • postavljanje bijelog ispuna (plombe) kako bi se zub zaštitio
  • S tim se proces liječenja karijesa završava.

Što je ispun ili tzv. plomba?

Ako se karijes otkrije na vrijeme, na njegovo mjesto se stavlja kompozitni ispun ili bijela plomba. Ispuni vraćaju oštećenom zubu normalnu funkciju i oblik.

Danas su u sanaciji oštećenja strukture zuba nastale karijesom, glavno mjesto zauzele bijele plombe.

One su istisnule amalgamske (crne) plombe koje su ranije bile glavna terapija karijesa.
Treba imati na umu da niti jedan kompozitni ispun (plomba) ne traje vječno.
Danas ispun – sutra zubna krunica. Ovo je svakidašnja situacija s kojom se susrećemo kod mnogih pacijenata.
Svi savjeti o održavanju oralne higijene su itekako dobro došli i treba ih prakticirati.

Liječenje zuba

¯¯¯¯¯¯¯¯

Endodoncija tj. liječenje zuba spada u opću stomatologiju. To se odnosi na terapiju procesa zubnog živca. Liječenje zuba iglicama vrlo je delikatan zahvat koji zahtijeva veliku preciznost doktora dentalne medicine koji ulazi u samu srž zuba kako bi liječio upalu živca i time spasio zub.

Postupak liječenja zuba

Kada karijes zahvati već i pulpu (živac) zuba, potrebno je endodontsko liječenje (iglicama).
Tada je potrebno odstraniti karijes te izvaditi inficirani živac (pulpu zuba).
Proces liječenja uključuje čišćenje, proširivanje i punjenje kanala korijena umjetnim materijalom koji će spriječiti napredak bakterija.
U našoj ordinaciji provodimo najefikasnije metode liječenja strojnom endodoncijom koja daje jako dobre rezultate i statistiku spašavanja zuba.

Pobrinut ćemo se da spasimo i izliječimo Vaš zub da izbjegnete zubobolje i veće dentalne terapije.

Nakon završenog liječenja, izrađuje se kompozitni ispun ili protetski nadomjestak (krunica), ovisno o stanju zuba.
Liječenje je potpuno bezbolno, pacijenti se ne moraju bojati boli.

Bol kao simptom se ne mora nužno pojaviti kod upale zubne pulpe. Zubna pulpa može se inficirati bez pojave boli.
U tom slučaju, infekcija može uzrokovati granulom tj. upalu kosti ispod korijena zuba. Granulom može mirovati ili rasti kroz vrijeme bez da pacijent ima ikakve vidljive simptome.

Ako granulom ima tendenciju rasta, može se razviti u akutni periapikalni proces koji sa sobom donosi jake bolove i otekline, a ponekad uzrokuje i pojavu fistule (bijeli gnojni prištić, koji se javlja na korijenu zuba).
Ako je riječ o jakoj upali, tada antibiotik smiruje upaljeno područje; no treba naglasiti da u slučaju zubobolje trebate posjetiti stomatologa koji će prepisati antibiotik ako za to ima potrebe. Upaljeni živac treba odmah liječiti kako bi se spriječio daljnji razvoj bolesti.

Čišćenje zubnog kamenca

¯¯¯¯¯¯¯¯

Čišćenje zubnog kamenca i pjeskarenje zubi spade u neinvazivne, bezbolne postupke čišćenja zubi te redovitog održavanja oralne higijene.

Zašto čistiti zubni kamenac?

Čišćenje zubnog kamenca spade u konzervativnu stomatologiju, točnije u preventivu.
Čišćenjem kamenca uklanja se plak, zubni kamenac ali i sitne promjene boje nastale od hrane i pušenja.

Tretman se provodi instrumentima koji omekšavaju, a potom i uklanjaju nastale naslage na zubima. To je u potpunosti bezbolan tretman te nije potrebna anestezija prije početka.

Nakon uklanjanja zubnog kamenca bitno je ispolirati zube kako bi površina zuba bila glatka te manje podložna stvaranju kamenca.
Pjeskarenje je jedna od tehnika korištena za čišćenje zubi. Provodi se uz pomoć aparata koji pod pritiskom izbacuje vodu u kombinaciji s mikroabrazivnim zrncima pijeska. Tako se uklanjaju mrlje na zubima nastale nakon čestog konzumiranja kave, cigareta, crnog vina te drugih obojenih pića i jela.

Neodržavanje redovite oralne higijene popraćene redovitim odlascima stomatologu, zubni kamenac i plak mogu dovesti do ozbiljnih bolesti zubnog mesa pa čak i gubitka zuba.

Čišćenje zubnog kamenca preporučuje se barem jedanput godišnje, a optimalno bi bilo svakih šest mjeseci.
Zubni plak je na početku mekan, no kroz vrijeme se stvrdne i može ga ukloniti samo stomatolog.
Čišćenje i masiranje zubnog mesa prilikom pranja zubi utječe na smanjenje stvaranja plaka i smanjuje potrebu za sve učestalijem čišćenjem kamenca.